Prowadzenie biznesu niemal zawsze wiąże się z posiadaniem firmowej strony internetowej. Aby taka strona mogła jednak przynosić zyski, czyli kierować do firmy potencjalnych klientów, musi być odpowiednio wypozycjonowana i rozreklamowana. Tym właśnie zajmuje się profesjonalna agencja SEO/SEM. Czy warto korzystać z jej usług? Jak współpraca z agencją może przełożyć się na zyski firmy?
Co to jest agencja SEO/SEM i czym się zajmuje?
Tajemniczo brzmiące SEO i SEM to skróty od angielskich terminów “search engine optimization” oraz “search engine marketing”. Oba są związane z marketingiem firmy w wyszukiwarce. Pierwszy dotyczy optymalizacji strony, czyli dostosowania jej do aktualnych algorytmów i zaleceń Google. Drugi zaś dotyczy promowania witryny poprzez płatny marketing wyszukiwarkowy, głównie związany z systemem Google Ads. Określenie “SEO” jest używane często jaki zamiennik słowa “pozycjonowanie”. Nie do końca słusznie, albowiem pozycjonowanie to dziedzina o szerszym zakresie, a SEO, czyli optymalizacja, to tylko jej część. Równie ważna w pozycjonowaniu jest także budowa profilu linków przychodzących, czyli tzw. link building, który ma wpływ na pozycję witryny w wynikach organicznych Google.
Agencja SEO SEM zajmuje się więc zarówno marketingiem w wynikach niesponsorowanych, jak i sponsorowanych wyszukiwarki. Jest to ściśle wyspecjalizowana agencja interaktywna dysponująca profesjonalnymi narzędziami do analizy słów kluczowych, linków przychodzących i działań konkurencji klienta. Taka firma jest na bieżąco z wytycznymi Google i wszelkimi zmianami w algorytmach. Pomaga przedsiębiorcom w kompleksowym zaistnieniu w wyszukiwarce i dotarciu do najważniejszych grup odbiorców docelowych.
Dlaczego warto współpracować z agencją SEO/SEM?
Pozycjonowanie, podobnie jak tworzenie kampanii Google Ads, wymaga ogromnego doświadczenia, dzięki któremu w pełni można wykorzystać potencjał marketingu internetowego. Celem agencji jest szybkie i skuteczne wypromowanie strony klienta, tak aby promocja ta przełożyła się nie tylko na wzrost odwiedzin użytkowników, ale przede wszystkim na konwersję – prościej mówiąc, sprzedaż. Każdemu przedsiębiorcy zależy, aby wykupiona usługa reklamowa przyniosła jak najszybszy rezultat. Dobra agencja SEO SEM np. Critical wie, w jaki sposób zamienić teorię w realne korzyści i potrafi w krótkim czasie zwiększyć zasięgi przedsiębiorstwa, czego nie jest w stanie zapewnić żadna tradycyjna forma reklamy.